La nouvelle receptioniste - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van Romy Schellekens - WaarBenJij.nu La nouvelle receptioniste - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van Romy Schellekens - WaarBenJij.nu

La nouvelle receptioniste

Door: Romy Schellekens

Blijf op de hoogte en volg Romy

04 Juli 2013 | Nederland, Moergestel

Bonjour mes amis!

Hier het eerste berichtje vanuit la belle France!
Ik zit hier nu alweer 3 dagen, de tijd gaat echt ontzettend snel, nu al.
Alleen maar positief dacht ik zo.
Dinsdag 2 juli om 7 uur vertrok mijn trein vanuit Brussel, dus dat betekende half 4 opstaan. De reis is hartstikke goed verlopen, geen vertragingen en met de trein reizen vind ik persoonlijk de relaxste manier. Het eerste uur was niet zo leuk en kroop voorbij, omdat bij het afscheid van papa en mama tuurlijk enkele tranen om de hoek kwamen kijken, maar nadat ik goed en wel in de trein zat besefte ik wat voor ontzettend gaaf iets ik de komende maanden zou gaan doen. En toen vloog de reis voorbij.
In Chambéry stonden mijn 2 Nederlandse collega's en de 2 dochters van de eigenaren me op te wachten. Stiekem vond ik het wel heel prettig dat er 2 mensen waren waarmee ik toch even Nederlands kon praten bij aankomst. Het was overigens super heet die dag, stond ik daar in mijn fleecetrui. Maar snel de auto ingegooid en daarna in Chambéry met z'n allen wat gaan eten.
Gelijk ook een geruststellende gedachte dat deze 4 collega's al super aardig en lief waren.
Op de camping aangekomen gelijk kennis gemaakt met Valérie en Christian, de eigenaren. Allebei erg verstrooid, vooral Christian maar hartstikke hartelijk en super aardig ook. Bij de naam Christian had ik overigens niet meteen een grote, zwarte man verwacht haha.
Valérie werkt in de receptie, maar ze is blij dat ik er nu ben, want ze haat het om daar te werken. Iedereen die belt stelt volgens haar stomme vragen haha. Overigens kan ze gewoon niet langzaam Frans spreken, alles gaat super snel. En ik ben stiekem wel trots dat ik kan zeggen dat ik haar gewoon (bijna) volledig begrijp. Ook al veel complimenten gehad dat mijn Frans super goed is, daar ben ik heel blij mee!
Christian daarentegen wist niet eens dat ik Frans sprak en begon vrolijk in het Engels tegen me te babbelen. Hij ging dan ook bijna van zijn graatje toen ik in het Frans antwoorde haha. Hij is zo grappig, rijdt gemiddeld zo'n 110 rondjes per dag over de camping in zijn witte bestelwagentje en is altijd overal en nergens. Als je hem zoekt zul je hem dus ook nooit vinden.
Het overige Franse personeel is ook erg aardig en als het echt niet lukt in het Frans, spreken ze allemaal goed Engels. Dat vooroordeel over onaardige en niet-Engelssprekende Fransen is hier dus niet van toepassing.

Mijn tent bleek overigens niet de beloofde luxe Vacansoleil tent te zijn, maar een oude, oncomplete tent van de camping zelf. En omdat ik hem niet hoef te delen, hebben ze besloten hem ook maar gelijk als opslagruimte te gebruiken. Dus ik heb regelmatig bezoek over de vloer.
In het tentzeil van de deur zitten allemaal gaten en de rits is kapot, maar het regent niet binnen. Koud heb ik het niet, aangezien ik nog een extra afsluiting heb in mijn slaapkamer (met 2 persoonsbed :) .
De eerste dag had ik letterlijk niks, geen eten, geen prullenbak, geen afwasborstel. Dus dat vergde behoorlijk wat improvisatie van iemand die nooit kampeert, maar daar was ik al snel aan gewend. Toen ik vroeg of ze misschien een prullenbak voor me hadden kwamen ze die midden in de nacht nog even afgeven, ze zijn super behulpzaam.
Gisteren gelijk boodschappen gedaan, dus improviseren hoeft niet meer.
Al was ik wel vergeten een sticker onder de nieuwe pan vandaan te halen toen ik een ei ging bakken. Dat betekende dus dat mijn tent op dag 3 al bijna was afgefikt haha. Gelukkig zag ik het op tijd en is de schade beperkt. Alleen mijn zak chips is verbrand haha. Echte Romy-actie dit.

Vandaag mijn eerste werkdag gehad, alles is in het Frans uitgelegd, maar het ging goed! Ik begreep haast alles, al is het wel héél veel informatie in een keer. Maar dat begrepen ze hier wel (ze drukten me al op het hart vannacht geen nachtmerries hierover te krijgen), dus ze laten me rustig me gang gaan. Morgen kan ik nog een dagje rustig aan doen en wat bijleren, maar zaterdag wordt volle bak. Dan komen er maar liefst 45 families aan haha. Maar dat vind ik wel heel erg leuk natuurlijk :) Overigens werk ik voor Vacansoleil, maar van de 130 accomodaties/staanplaatsen zijn er slechts 7 van Vacansoleil. Ofwel, 3 Vacansoleil medewerkers op 7 accomodaties. Kan alleen hier in Frankrijk.

Het is een iets langer verhaal geworden dan gedacht, maar iedereen die me kent weet dat ik niet zo kort van stof ben ;)

Ik ga er nu wel een eind aan maken, want ik ga zo lekker BBQen (helaas is het wel redelijk bewolkt, maar de temperatuur is heerlijk).

A bientôt et bisous!

  • 04 Juli 2013 - 21:18

    Ewald Van Gisbergen:

    Hallo lieve Romy,

    Ik ben blij dat het je tot nu toe (op enkele dingen na) toch redelijk voor de wind is gegaan.
    Voor een berichtje heb ik nu tijd genoeg, want ik heb volgende week vrij vanwege kermis bij ons.
    Ik hoop dat het vervolg ook leuk wordt, want ik heb genoten van je leuke bericht.
    Ik kijk echt weer uit naar je volgende bericht. Au revoir Ewald.

  • 04 Juli 2013 - 21:50

    Joyce:

    Leuk om te lezen Romy! Straks kan je geen Nederlands meer als je terugkomt! :)

  • 10 Juli 2013 - 21:44

    Ton Schellekens:

    Hoi Romy,

    Wat leuk dat het daar goed gaat.
    Ik begrijp wel dat je de genen van je vader hebt gekregen want die spreekt ook frans bonjour en engels natuurlijk. give my nog een ei. haha.
    Ik heb ook voor jouw als je thuis komt ook maar een tent opgezet in de tuin dan kun je een beetje climatizeren anders is de overgang te groot en kan ik nog een paar weken van jouw superbed gebruik maken zodat ik daar nog effe een paar bossen om kan zagen.
    Nou ik hoop dat je daar nog een heel leuke tijd tegemoet gaat.
    Ook wij kijken uit naar je volgende bericht,want het is ontzettend leuk om je reisverslag te lezen.
    Groetjes en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 7066

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Januari 2017

Studeren in Adelaide

02 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: