Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van Romy Schellekens - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van Romy Schellekens - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: Romy Schellekens

Blijf op de hoogte en volg Romy

05 Juli 2016 | Nederland, Moergestel

Hallo allemaal,

Het heeft een jaar of 3 geduurd voordat er weer een nieuw reisverslag aankwam, maar nu is het bijna tijd voor een nieuw avontuur in het buitenland. Komende vrijdag vertrek in voor bijna 7 maanden naar Australië! Bijna een jaar heb ik er naartoe gewerkt, en nu is het ineens nog maar 3 dagen tot vertrek, de tijd is zo snel gegaan. Super gaaf natuurlijk en van mij mag het vrijdag zijn hoor!

Voor degenen die zich afvragen wat ik daar ga doen, de voornaamste reden is studeren. Van juli tot en met november ga ik studeren aan de universiteit van Adelaide, in Adelaide, Australië. Dit is als onderdeel van mijn opleiding in Maastricht, het is eigenlijk een uitwisselingsprogramma. Super gaaf natuurlijk en echt een enorme kans! Daardoor loop ik ook geen studievertraging op en kan ik als het goed is gewoon in juli 2017 mijn bachelor halen. Maar even serieus, studeren is natuurlijk niet de enige reden dat ik ga. Ik ga daar echt niet een halfjaar achter de boeken zitten, dat kan in Nederland ook. Natuurlijk ga ik er vooral heen om maximaal te genieten, zoveel mogelijk te zien, te feesten en gewoon om een geweldige tijd te hebben! De studiepunten moeten wel gewoon gehaald worden en ik ga ook echt ontzettend interessante en leuke vakken volgen in Australië, maar ik ga er wel heen met een iets andere instelling dan toen ik naar Maastricht kwam natuurlijk. Maar ik heb ook al vernomen het studeren er in Australië echt veel relaxter aan toe gaat dan in Nederland, dus ik weet zeker dat ik én gewoon die studiepunten ga halen én onwijs veel plezier ga halen uit de vakken die ik volg én daarnaast genoeg tijd heb om zoveel mogelijk leuke dingen te doen en te genieten. Een van de vakken, ecologie, komt ook met een verplichte trip voor onderzoek, totaal niet vervelend om op trip te gaan in Australië haha. Verder ga ik vakken doen in klimaatverandering, de toekomst van (duurzame) steden en duurzaam ondernemen in mulitnationale ondernemingen. Heel erg gaaf dus!

Ik ga dus ook ongeveer een halfjaar wonen in Adelaide, een stad in het zuiden. Misschien voor de meeste geen bekende of een verrassende bestemming, maar dit was echt mijn eerste keuze. Ik heb echt ontzettend leuke verhalen gehoord van andere uitwisselingsstudenten en van studenten uit Adelaide zelf over het studeren en wonen in die stad. Ook bood de universiteit daar de meeste interessante vakken aan en de stad zelf sprak mij ook gewoon aan, o.a. doordat het in de lijst van meeste leefbare steden ter wereld staat. In het begin dacht ik ook nog: ooh leuk een wat kleinere stad, net zoals Maastricht dat past wat meer bij mij dan een grote stad als Sydney. Totdat ik erachter kwam dat het een kleine stad is naar Australische begrippen en dat er dus gewoon 1,2 miljoen mensen wonen haha. Dat is meer dan in Amsterdam, niks kleine stad dus haha. Maarja dat is hetzelfde dat mensen zeggen: oohh Adelaide, dat ligt vlakbij de outback en bij Alice Springs!! Alice Springs is serieus twee dagen rijden met de auto vanuit Adelaide, haha dat is voor ons Nederlanders echt een wereldreis. In ieder geval ben ik super blij dat ik daar naartoe mag (want mijn motto is: in Sydney kom ik toch nog wel haha). Ik ga trouwens wonen op een soort internationale campus van de universiteit. Die campus is weer onderverdeeld in een soort studentenhuizen voor 5 of 4 personen en ik ga in een 5-persoons huis wonen. Lijkt me erg leuk en zo ontmoet ik hopelijk ook heel veel andere toffe mensen.

Overigens ga ik nog reizen, in december en januari. Een plan heb ik eigenlijk nog niet echt, ik kijk wel wie ik leer kennen en tegenkom. Ik reis liever met wat gezellige mensen mee en bezoek dan een aantal plekken die ik zelf misschien niet meteen uitgekozen had, dan dat ik in mijn eentje ga. Misschien ga ik dus ook nog wel 2 á 3 weken naar Nieuw Zeeland, wie weet! Het staat in ieder geval vast dat ik 28 januari weer in Nederland ben (als het geld niet eerder op is haha). Aangezien ik in Nederland moet zijn om te kunnen afstuderen (en ik na 2,5 jaar hard werken toch wel heel graag dat diploma wil) kom ik dus gewoon lekker terug de 28e. Dus hoe knap en leuk de Australische mannen ook mogen zijn, ik ben in 2017 weer gewoon aanwezig voor carnaval!

De komende dagen is het vooral eigenlijk een kwestie van wachten en nog wat leuke dingen doen totdat het vrijdag is. Eigenlijk alles is geregeld, alleen de koffer moet nog ingepakt worden, dus dat is wel heel relaxed. Ook mijn kamer in Maastricht is al onderverhuurd. Daar kwamen welgeteld 12 verhuisdozen met spullen/zooi uit, dat heb ik allemaal verzameld in 2 jaar tijd op 18 vierkante meter haha. Overigens is dit exclusief meubels, die staan nog gewoon in de kamer. En dan tel ik de was nog niet eens mee die ik had opgespaard om mee naar huis te nemen (vond mama erg leuk dat ik weer naar huis kwam toen ik ze de was zag haha). Dus eigenlijk zit ik nu heel relaxed te wachten en nog te genieten van wat gezellige dagen in Moergestel. Denk niet dat ik ooit zo relaxed ben geweest voordat ik naar het buitenland ging. Was bang dat ik deze laatste dagen heel zenuwachtig en onrustig zou zijn, maar niks is minder waar. Alleen maar fijn en ik heb er ook alle vertrouwen in dat het een geweldige tijd wordt en dat ik echt maximaal ga genieten!
Lang verhaal dit (die zullen er nog wel meer volgen), maar ik ga jullie proberen zoveel mogelijk op de hoogte te houden van dit avontuur via deze blog!

Ik zou zeggen, tot carnaval he!!


  • 05 Juli 2016 - 16:54

    Tante Han:

    Lieve Romy! Heerlijk dit verslag en ga je zeker volgen. Voor mij nog geen "tot carnaval" maar tot morgen. Even gezellig bijkletsten voor jouw vertrek en van je moeders kookkunsten genieten. Veel plezier met je voorbereidingen en tot morgen!

  • 05 Juli 2016 - 17:14

    Martien En Ilse:

    Wat een leuk begin van je verslag! Wij gaan je volgen! GENIET van je tijd daar!
    Groetjes Martien en Ilse

  • 05 Juli 2016 - 19:55

    Richard:

    Heel veel plezier met: de voorbereiding, de reis, de aankomst en met het begin van je avontuur!!!
    Ik ga je volgen en hoop heel veel leuke dingen te gaan lezen van je!
    Ik wens je al het goede en mooie onverwachte dingen. XX

  • 07 Juli 2016 - 16:14

    Rieky Van Den Dungen:

    Hé Romy,

    Dit was al leuk om te lezen en we gaan je zeker volgen......
    Een hele goeie reis en heel veel succes .
    Tot horens......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 7062

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Januari 2017

Studeren in Adelaide

02 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: